Southern California Coast

San Diego is a major city in California, on the coast of the Pacific Ocean in Southern California, approximately 120 miles south of Los Angeles and immediately adjacent to the border with Mexico. It’s well known for its great hotels and accommodations, beautiful weather, pristine beaches, and friendly people. It also has a full hand of theme parks to make adrenaline go up, and delicious restaurants.

San Diego es una gran ciudad de California, ubicada en la costa del Pacifico en el Sur de California, aproximadamente a unas 120 millas al sur de Los Angeles e inmediatamente pegada a la frontera con Mexico. Es una ciudad reconocida por sus grandes hoteles, maravilloso clima, sus preciosas playas, su gente amistosa y gran variedad de restaurantes. Tambien cuenta con una gran cantidad de parques tematicos para aquellos que quieran hacer subir su adrenalina.

We toured San Diego in the middle of the Spring Seasons, and I have to say, What a great choice!!!

Visitamos San Diego durante las vacaciones de primavera y tengo que decirlo

¡Que gran opcion!

Find a hotel close to your favorite attractions (I CHOOSE MINE IN THE HOTEL CIRCLE), or base your hotel decision on the neighborhood with the vibe that fits you best.Explore the California coastline. This is how our itinerary was:

Encuentra un hotel cerca de tus atracciones favoritas (el mio lo escogi en el Hotel Circle, hay varios hotels para escoger en esta zona) o basa tu decision segun el vecindario que te de major vibra. ¡ Explora la costa! Esa fue la idea de nuestro viaje:

Day 1- We flew into Los Angeles and rented a car to go through the beautiful  southern coastline. We stopped several times before getting to San Diego.  People usually get on the Highway I- 5  and 405, but we did it through the Pacific Coast Highway, that was the reason of this trip, to enjoy as many coastal towns as possible. It took us an entire day to get to San Diego. Some of the cutest places we stopped for pictures and sightseeing:

Dia 1- Volamos a Los Angeles y rentamos un auto como casi siempre hacemos y nos fuimos por toda la costa sur californiana. Hicimos varias paradas antes de llegar a San Diego. Por lo general este recorrido es rapido, si toman el Highway I-5 y la 405, pero a nosotros nos tomo todo el dia ya que nos fuimos bordeando la costa por el Pacific Highway, al fin y al cabo de eso se trataba este paseo. Aqui les dejo una muestra de los pueblos costeros mas encantadores de esta zona donde tomamos fotos y disfrutamos las vistas:

• Palos VerdesIMG_4757
  • Huntignton Beach ( surf city). We got to see the impressive surf and cruise festival.
                               Pudimos disfrutar del festival de surf y cruise.IMG_4800IMG_4784
  • . Laguna Beach ( enjoy the scenery of the hills, the beach and the surfers) Disfrutando por las playas y de la vida de los surfistas.
  • Dana Point ( where you canplay with the friendly squirrels)  Puedes jugar con las ardillas.
  • IMG_4866
  • La Jolla ( get as many pictures as you want with the sea lions) Fotos con los leones marinos. Acercate con precaucion.
  • IMG_4911

Day 2- We visited the famous San Diego Zoo for being one of the most recognizable zoos in United States of America and Balboa Park, beautiful park next to the zoo and offering a variety of 17 museums, gardens, theaters, restaurants, shopping and more.

Dia2-Visitamos el famoso zoologico de San Diego con su panda gigante y el Parque Balboa que cuenta con 17 museos, teatros, tiendas, restaurantes , etc.

Day 3 – After breakfast, we headed to Coronado Island, where we rented bikes to tour the island and enjoy the amazing sunset and a glass of wine by the beach.

Dia 3- Despues del desayuno, nos fuimos hasta la Isla de Coronado (se puede ir en ferry tambien) y alli rentamos nuestras bicis para pasear por toda la isla y esperar la puesta del sol acompañados de un vinillo a la orilla de la playa.IMG_5117

Day 4- Part of the day was to visit the SeaPort Village , then we started heading back to Los Angeles, to fly back home, however we had some time left, and we decided to stopped by the Santa Monica Pier for some carnival moments.

Dia 4- Parte del dia la pasamos visitando y caminado por Seaport Village, y luego emprendimos nuestro viaje de regreso a Los Angeles, sin embargo nos sobraba algo de tiempo y nos llegamos hasta el Puente de Santa Monica en Los Angeles para divertirnos estilo carnival.IMG_5243

There are many other costal towns that you will go through while driving the Pacific Coast : Newport, Capristano Beach, Oceanside, Carisbad, Enchitas, Solana Beach, Del Mar. They’re all beautiful and full of Rv parking, surf lessons, and happy people.

Hay muchos mas pueblos costeros que visitar mientras conduces por la costa del Pacifico, como: Newport Beach, Oceanside, Carisbad, Enchitas, Solana Beach, Del Mar. Todos son preciosos, tiene muchos campos de trailers para RV, lecciones para aprender a hacer surfing y gente muy contenta.

San Diego its worth the drive!!! ¡ La manejada hasta San Diego, vale la pena!